Een van de mooie features van Stryd is de mogelijkheid om automatisch je Critical Power (CP) te laten berekenen. Hierdoor zijn je powerzones altijd actueel en trainen je zo optimaal mogelijk.

De berekening van je Critical Power gebeurt op basis van je trainingen van de laatste 90 dagen. Waarbij de meest actuele trainingen zwaarder mee tellen dan oudere trainingen. Dus je training van een week terug weegt zwaarder dan die van 2 maanden geleden. Om er voor te zorgen dat je CP correct is moet je ervoor moeten zorgen dat deze berekend kan worden op basis van de juiste input.

Voor een correcte berekening zijn er diverse zaken waarmee je rekening moet houden. Maar de belangrijkste zijn dat je in ieder geval om de 4 tot 6 weken elke van de volgende 3 intervallen doet op maximale inspanning.

  • 10 – 30 seconde
  • 2 tot 5 minuten
  • Meer dan 9 minuten, dit kan bijvoorbeeld ook een 5K of 10K wedstrijd zijn.

Een actuele auto CP is natuurlijk belangrijk, maar raak daar niet te veel op gefixeerd. Belangrijker is consistentie in je training en een juiste periodisering en trainingsopbouw.

In de komende periode zullen we vaker ingaan op de valkuilen en slimmigheden van de auto CP.

Heb je nog geen Stryd, schaf er dan snel een aan in onze webshop of lees meer op onze stryd pagina

Een van de mooie features van Stryd is de mogelijkheid om automatisch je Critical Power (CP) te laten berekenen. Hierdoor zijn je powerzones altijd actueel en trainen je zo optimaal mogelijk.

De berekening van je Critical Power gebeurt op basis van je trainingen van de laatste 90 dagen. Waarbij de meest actuele trainingen zwaarder mee tellen dan oudere trainingen. Dus je training van een week terug weegt zwaarder dan die van 2 maanden geleden. Om er voor te zorgen dat je CP correct is moet je ervoor moeten zorgen dat deze berekend kan worden op basis van de juiste input.

Voor een correcte berekening zijn er diverse zaken waarmee je rekening moet houden. Maar de belangrijkste zijn dat je in ieder geval om de 4 tot 6 weken elke van de volgende 3 intervallen doet op maximale inspanning.

  • 10 – 30 seconde
  • 2 tot 5 minuten
  • Meer dan 9 minuten, dit kan bijvoorbeeld ook een 5K of 10K wedstrijd zijn.

Een actuele auto CP is natuurlijk belangrijk, maar raak daar niet te veel op gefixeerd. Belangrijker is consistentie in je training en een juiste periodisering en trainingsopbouw.

In de komende periode zullen we vaker ingaan op de valkuilen en slimmigheden van de auto CP.

Heb je nog geen Stryd, schaf er dan snel een aan in onze webshop of lees meer op onze stryd pagina

Join our newsletter

Volutpat vel turpis nulla lorem sed semper. Aliquam sagittis sem libero viverra vehicula nullam ut nisl.

    Leave A Comment