INSCYD TESTEN

Wil je goed presteren voor een triathlon, hardloopwedrijd, het pakken van die ene KOM of iets anders, dan zul je moeten trainen. Wij zeggen altijd “Have Fun Train Smart”.

De INSCYD Test is een uitgebreide versie van de VO2max Test, zoals je die wellicht al eens hebt gedaan. Het testprotocol bestaat uit verschillende afzonderlijke blokken waarbij we het vermogen meten. De testresultaten analyseren we met de INSCYD software, ontwikkeld door sportwetenschapper en wielertrainer Sebastian Weber. De software is gebaseerd op de modellen van Professor Alois Mader, de grondlegger van de huidige lactaatmetingen. Uit de analyse van INSCYD komen een aantal indicatoren naar voren, waarmee je nog gerichter kan trainen, dit zijn:

  • VO2max (aerobe capaciteit)
  • VLAMax (anaerobe capaciteit)
  • Anaerobe drempel (FTP)
  • Vet en koolhydraten verbranding
  • Lactaat accumulatie en herstel
  • Trainingzones

Met het uitgebreide rapport kunnen wij voor u een op maat gemaakte trainingsplan maken, zodat je optimaal kunt presteren.

 VO2max//de grootte van de motor

Van een 100 meter rennen tot een volledige Ironman, de maximale aërobe capaciteit (VO2max) is de belangrijkste prestatie indicator waar we naar moeten kijken.
Zoals vaak verkeerd begrepen, wordt de VO2max niet beperkt door alleen uw fysiek talent,  maar  het  kan worden getraind. VO2max is ook een indicator die snel reageert op training, dus we moeten dit dan ook regelmatig testen.

Wanneer u een trainingsprogramma start met L3, dan zullen wij uw VO2max testen om vervolgens een trainingsschema te maken die op maat wordt gemaakt om dit verhogen, maar dit doen we niet alleen voor uw VO2max. Via onze performance software kunnen we ook:

  • het effect van hogeintensiteit trainings en uithoudingsvermogen trainingen bepalen op uw VO2max.
  • de impact van gespecialiseerde voedingsschema´s op de VO2max zichtbaar maken.
  • de impact van de VO2max op vet oxidatie en koolhydraat verbranding zichtbaar maken.

VLAmax//Elite coaches geheime wapen onthuld

VLAmax kan van twee verschillende kanten worden bekeken. Van de ene kant zou een lage VLamax je anaërobe drempel, je vetverbranding verhogen en het zou je hersteltijd van harde inspanningen verkorten.

Aan de andere kant verhoogt een hoge VLamax het beschikbare vermogen voor demarages, sprints en korte inspanningen. De anaërobe capaciteit kan het verschil maken tussen het winnen en verliezen van een race: de laatste ronde, de eindsprint, de laatste duw - ze worden allemaal bepaald door je glycolytische kracht.

Je hebt er misschien nog nooit van gehoord, omdat het tot vorig jaar alleen werd gebruikt door professionele teams en nationale bonden. Maar nu zijn de voordelen voor iedereen toegankelijk en kun je eindelijk beginnen met het verbinden van alle punten die je prestaties samenstellen: statistieken, trainingsaanpassingen, racevoorspellingen ...

Verspil geen tijd aan het trainen op de verkeerde manier. Laat u testen door ons, wij weten uw VLamax en passen uw trainingen daarop aan.

Dit is wat Dan Lorang, coach van IRONMAN wereldkampioen 2019 Jan Frodeno zegt over VLamax

— DAN LORANG-HIGH PERFORMANCE COACH VAN IRONMAN WERELDKAMPIOEN JAN FRODENO

 

Brons
125
Geschikt voor personen die kennis hebben van trainingsleer en de resultaten van de test zelf kunnen interpreteren.
Volledige INSCYD test
Compleet rapport
Plan uw test
Zilver
150
Volledige INSCYD test
Compleet rapport
E-mail consult waarbij je aanvullende vragen kunt stellen die gerelateerd zijn aan de test.
Plan je test
Platina
250
Volledige INSCYD test
Compleet rapport
E-mail consult waarbij je aanvullende vragen kunt stellen die gerelateerd zijn aan de test resultaten.
Tailormade trainingsschema van 8 weken om te werken aan een aandachtsgebied die voortkomt uit de test.
Extra INSCYD test na afloop van de 8 weken
Plan je test